Портфоліо


Опалатенко Олександр Петрович

учитель історії та правознавства

В 2000 році вступив до Кіровоградського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка на спеціальність "Історія та географія". З 2005 року працював в Триліській загальноосвітній школі І-ІІ ступенів. З 2015 року працюю вчителем історії та правознавства в КЗ "Олександрівський ліцей №1".

Педагогічний стаж - 16 років.
Проблема, над якою я працюю: Впровадження інтерактивних технологій на уроках історії.

Викладання історії в школі вимагає від учителя сьогодні творчого підходу, особливо у виборі методичних прийомів і засобів, наочного матеріалу. З власного досвіду переконався, що монологічні підходи у висвітленні історичного матеріалу не стимулюють учнів до активного сприйняття понятійного матеріалу, не розвивають історичне мислення та уяву, не прищеплюють навички роботи з додатковою літературою, документами загальноісторичного та краєзнавчого рівнів.

Сьогодні кожен вчитель історії повинен переорієнтуватися на нові методичні підходи у викладанні предметів суспільствознавчого циклу.

Як показує власний досвід, це і нестандартність схем вивчення тем, логічний взаємозв’язок між поняттями і темою узагальнюючого характеру, в якій це поняття висвітлюється; обов’язкове, на мій погляд, введення в контекст тем краєзнавчого матеріалу; підсилення викладу додатковим дидактичним матеріалом: картами, схемами, картинами, цитатами.

При розробці тем уроків важливе місце займає детальне перспективне календарно-тематичне планування, що дає можливість чіткіше охопити понятійний і фактологічний апарат, згрупувати його за тематичною подібністю, а також скомпонувати раціональну систему вивчення.

Після ретельного відбору матеріалу, який обов’язково має узгоджуватися з вимогами навчальної програми, приступаю до вибору методів його вивчення на уроці. Перевагу надаю словесно-діалогічним методам, оскільки їх використання ефективніше для реалізації на практиці нестандартних схем і різноманітних типів уроків. При виборі даних методів неодмінно дотримуюся в процесі роботи над темою на уроці двох принципів:

а) вчитель є рівноцінним партнером спілкування; 
б) такими ж рівноцінними партнерами є учні.

За час роботи вчителем історії дійшов висновку, що історію треба вчити ″проживати″ - переживати, відчувати, оцінювати, прогнозувати. І найголовніше, навчити любити історію, як своє життя – єдинонеповторне. Історія, на мою думку, комплексна наука, яка вбирає в себе всі інші науки, аналізує, ситнезує їх.

Немає коментарів:

Дописати коментар